HTML

Ahol az emberre ferde szemmel néznek

Egy éves kínai tartózkodásom élményei, mint ösztöndíjas diák :)

Friss topikok

Címkék

2012.07.02. 13:19 MiLái

Fáj? Az a jó!

Én még sosem voltam masszázson. Gondoltam, Kínában ezt is érdemes kipróbálni, hiszen a kínaiak tudománya bőven lefedi ezt a területet is. Aki viszont másfél órás kellemes kényeztetésre számított halk zene mellett, annak tudtára adom, hogy ez bizony nem olyan.

Kínában a masszázst leginkább a betegségek kezelésére és megelőzésére használják, ez is része a holisztikus szemléletű kínai orvosi filozófiának. Ha megbetegedtél, először is igyál sok forróvizet( betegségtől függetlenül), aztán menj el masszázsra, mert sok benned a méreg, vagy kérj infúziót( itt ez teljesen mindennapos), végső esetben jöhet a tabletta.

Először Shanghaiban szembesültem a valósággal. Találtunk egy spa-t, igazi wellness szolgáltatások gyűjtőhelyét és ott jelentkeztünk talpmasszázsra. Nagyon örültek nekünk, hiszen a külföldi vendég ritka és könnyű a kedvében járni. Ezt tapasztaltuk, hiszen szép szobában kaptunk helyet, előttünk tv, hozták a teát és a gyümölcsöstálat ingyenesen, közben pedig kezdődött a masszázs. A vállon kezdték, hogy a kedves vendég ellazuljon. Nem kertelek,olyan pokolian fájt, ahogyan nekiestek a hátamnak, hogy kedvem lett volna hangosan kiabálni. Amikor a talpamhoz értek, voltak részek,amiket szinte nem is éreztem, de voltak pontok, ami borzasztóan fájtak. A talpmasszázs szerint, ha más más pontokon érzel fájdalmat, akkor más-más szerveddel lehet  valami gond. Nekem annyit mondtak, hogy az emésztésem az nem túl jó. A masszázs vége tartogatott egy meglepetést is: szépen kifényesített, kicsi üvegbúrákat hoztak és öngyújtót. Először csak néztem, aztán leesett. Köpölyözés! Ezek a talpamat akarták köpölyözni!

A köpölyözés ugyanis egy olyan módszer, ahol az üvegbúrák száját kissé megégetik, létrehozva a légmentes közeget(vákuumot) és azt rányomják a bőrre. A vákuuomhatás pedig kiszivattyúzza a mérgeket a testedből. Többféle technika ismert, a legtöbb kissé fájdalmas, például, amikor sokáig rajta hagyják a bőrön az említett búrákat. Nekem csak egy nagy búrát hagytak a talpamon, de meglehetősen erős csípést éreztem, mintha darázsba léptem volna a strandon. Mindazonáltal még a talpmasszázs a legviselhetőbb, jól is tettem, hogy először ezt választottam.

Másodjára Jinanban kerestünk masszázsos helyet. Nagy nehezen találtunk egyet, ott már kértük az egész testes masszázst. Azzal kezdték, hogy egy nagy nyugágyba beültünk és a fejünket elkezdték nyomkodni. Akkor és ott jöttem rá, hogy a lámpaláz és a stressz kezelésére a legeslegjobb megoldás a fejmasszázs, pillanatok alatt eltűnt az egész havi feszültség és fáradtság.

Harmadjára kerestünk Jinanban egy jóval olcsóbb helyet, aminek a külleme nem volt túl biztató, ám többen ajánlották már ezt a helyet a koliból, megspékelve, hogy ne riadjunk meg attól a düledező romtól, amelynek mélyén a masszírozóhelyet fel lehet lelni. Itt nem voltak szép külön szobák, egy nagy szobában álltak az ágyak egymás mellett. Annyian mentünk, hogy be is töltöttük a helységet,mindenki kapott egy-egy masszőrt, aztán mehetett a menet.

Hogy érzékeltessem az eddigi legbrutálisabb masszázsélményemet Kínában, íme egy kis ízelítő:

"Áh, ez nem is vészes,ide fogok járni ezentúl! Olcsó, kellemes, közel van, kit érdekel, hogy valami koszos kalyibában vagyunk. Jaj,  ez fájt! Hát igen, az én hátam aztán tudna mesélni. De most dolgozik a csomókon, szóval, viseljük csak bátran, úgyis megy tovább. Most visszamegy a nyakamhoz? Jó, nem is baj, bár fájni nem fájt eddig. ÁÁÁh, ez nagyon fáj, találhatott valamit, mert percek óta a nyakam tövét nyüstöli. Fejezd már be,légyszi, menjé' tovább, van arrafelé más érdekes is. Valami ideget nyomkod vajon, vagy porcot, vagy izületet? Olyan érzés,mintha szépen, lassan, komótosan fejeznének le. Majd leesik a fejem és elgurul, le a lépcsőn, majd kigurul az utcára. Hááh, végre talált más pontot. No de, most meg a gerincemet gyúrja. Te, ember, nekem arra még szükségem lesz, föl is akarok kelni innen! Kriszti mellettem aprókat jajgat én csak sziszegek bele a párnába, meg hirtelen letüdőzök egy kis levegőt. ÁÁÁ, tűnj már el onnan a nagy kezeddel, hagyd a hátamat békén! De most lejjebb indult, a keresztcsontom felé. Jaaaj, az már Shanghaiban is borzasztóan fájt. Ááá és most is, a fene vinné el, aki kitalálta! Nee, ezt ne,keresztcsontot sem lehet kapni minden sarki vegyesboltban! Óh, hát nem megint talált egy bitangul fájó pontot és azt kezdte el nyomkodni? De. Érzem, hogy....Miért is kell nekem érezni?! Fáj, a mindenségit! Ha kevésbé erősen csinálod, akkor is! Ha nem lesz gerincem, akkor meghalok. Ha meghalok ebben a viskóban, ezen az ágyon, akkor inkább már most megbánom a bűneimet. Ha életben maradok, akkor nem hódolok a falánkságnak és a lustaságnak, segítek a rászorulókon, kedves leszek felebarátaimhoz és ékesít majd engem a hosszú tűrés szép erénye. Azt hiszem, ezt meghallgatták Odafenn, mert mintha nem fájna már annyira. Hihetetlen. Most a gerincemet roppantgatja,ami igen szép teljesítmény a masszőrfickótól, mivel az én hátam akkora, mint egy tengerészgyalogosnak. Ez már a vége lenne? Igen, jöhet a nyújtás. És vége. Mennyország."

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://lillaraferdeszemmelneznek.blog.hu/api/trackback/id/tr154550160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása